Diagnosticarea amortizoarelor

Amortizorul este atasat la corp de suportul superior, iar cel inferior este atasat la axa rotii, astfel incat se intinde alternativ si se contracta atunci cand se misca. Amortizarea vibratiilor se realizeaza datorita designului sau (pistonul care se deplaseaza in cilindru forteaza uleiul sa treaca prin supape dintr-o parte in alta). Miscarea pistonului se opune rezistentei hidraulice, a carei valoare depinde de viteza cu care uleiul poate trece dintr-o parte a pistonului in cealalta (supapele se deschid automat sub presiunea arcurilor).

Rata de uzura a amortizoarelor, atunci cand este posibil sa fie necesara diagnosticarea, depinde de o serie de factori. Acestea sunt stilul de conducere, tipul si starea suprafetei in timpul functionarii, precum si sarcina pe vehicul. O pierdere semnificativa a eficientei sau deteriorarea acestora poate afecta negativ siguranta vehiculului din cauza:

  • deteriorarea stabilitatii vehiculului la viraje;
  • reducerea aderentei rotilor pe suprafata drumului;
  • deteriorarea eficientei sistemului de directie si ABS;
  • tendinta crescuta la derapaj;
  • uzura accelerata a elementelor ramase ale sasiului masinii.

Amortizorul este din punct de vedere tehnic o parte destul de complexa a masinii. Desigur, puteti incerca sa determinati functionarea defectuoasa a suspensiei compozite "cu ajutorul unui suport". Cu toate acestea, o verificare serioasa a amortizoarelor de pe masina, impreuna cu aflarea cauzelor acestor defectiuni, necesita prezenta unor standuri speciale si unelte speciale.

Toate acestea sunt disponibile in Autoshina.md. suntem gata sa verificam amortizoarele masinii dvs. ieftin, dar competent!

Diagnosticarea amortizoarelor