(0.0)
26.04.2021

Uzura cauciucuri

Pneurile reprezintă una dintre componentele esenţiale în cadrul procesului de deplasare, fapt ce ne face să realizăm că nu trebuie să neglijăm importanţa acestora şi perioada de schimb. Pneurile nu sunt veşnice, după cum unii conducători auto încearcă să se convingă şi nu sunt preconizate pentru o deplasare infinită, dar cînd vine momentul oportun pentru schimb şi ce ne spune despre aceasta legislatie uzura anvelope. Rămîneţi cu noi pentru a descoperi detalii referitoare la uzura anvelope şi alte prevederi esenţiale.

 

Factorii de bază care influențează uzura anvelopelor 

Printre factorii fundamentali care determină uzura, am putea scoate în evidenţă:

  • prezența unei presiuni necorespunzătoare în anvelope;

  • supra-încărcarea permanentă a automobilui;

  • deplasarea în mod necorespunzător;

  • nerespectarea regulilor de montare;

  • neechilibrarea roţilor.

Tipologia uzurii pneurilor

În cazul în care vorbim despre tipologia uzurii pneurilor, aici merită să remarcăm următoarele situaţii:

  • în cazul unor defecțiuni la nivel de amortizator putem observa, o mică îngroşare de-a lungul benzii de rulare;

  • dacă se atestă o presiune prea ridicată în anvelope, aceasta duce în cele din urmă la ieșirea din funcțiune a părții mijlocii a benzii de rulare;

  • dacă se atestă o presiune prea scăzută, aceasta duce la uzarea umerilor laterali;

  • dacă mașina stă pe loc pentru o perioadă îndelungată de timp, anvelopele se aplatizează. Iată de ce specialiștii recomandă mărirea indicatorului de presiune în roți, înainte de depozitare îndelungată. Această acțiune contribuie în mod direct la mărirea duratei de viață a pneurilor.

  • o uzură evidentă în anumite părţi ale pneurilor apare ca urmare a blocajului roţilor în timpul frînării bruşte;

  • apariția unor margini ascuțite ne indică deplasarea preponderent pe drumuri neasfaltate.

Uzura neuniformă a anvelopelor

Acest proces realizat la nivel de anvelope reprezintă un fenomen firesc, deoarece pneul în decursul deplasării este supus unei presiuni inegale. În acest caz de mare ajutor şi o soluţie eficientă va fi balansarea nouă a roţilor. Dar acest lucru va demonstra eficiență doar în cazul unei geometrii a axei corecte. Dacă rearanjaţi în mod regulat roţile cu un model de rulare asimetric, la aproximativ fiecare 10 000 km, atunci veţi putea evita înfaptuirea acestui proces. În cazul în care monitorizați în permanență situația pneurilor dumneavoastră, tot timpul veți avea parte de o deplasare eficientă, fără surprize neaștepate.

Uzura legala anvelope

După cum am mai specificat deja, uzura pneurilor depinde mai mulţi factori, la care putem adăuga de asemenea şi compania producătoare, condiţiile de fabricare şi tehnologiile întrebuinţate. Dar, ce ne spune legea în acest sens? În cazul de faţă putem spune că Republica Moldova respectă şi urmăreşte normele stabilite de Uniunea Europeană. Aşadar, adîncimea minimă a benzii de rulare atinge 1,66 mm pentru pneurile de vară. În ceea ce priveşte anvelopele de iarnă, uzura admisibilă pentru acestea este cuprinsă între intervalul dintre 4-6 mm. Şi, vizînd pneurile cu crampoane, perioada de întrebuinţare a acestora poate fi considerată încheiată în momentul în care vîrfurile sunt uzate în proporţie de mai bine de jumătate.

 

Uzura anvelopelor în procentaje

Odată cu trecerea anilor, durata de viaţă a anvelopelor scade, şi efectiv procentul de uzură se mărește. Dacă este deteriorată o anumită parte a pneului în cadrul procesului de montare, uzura în procentaje atinge indicatorul de 10%. Diferite fisuri prezente pe banda de rulare contribuie la mărirea acestui indicator pînă la 25%. O uzură de 100% este atribuită anvelopei cu stratificarea structurii.

Pe lîngă acest procentaj care prevede caracteristici tehnice, se adaugă procentul de „îmbătrînire” conform termenului de utilizare. În decurs de 3 ani de utilizare intensivă pneurile pierd pînă la 10% din proprietăți. Dacă vorbim de 5 ani și mai mult procentul de uzură atinge chiar 50%, în dependență de cazuri.

 

Sperăm că articolul nostru a fost util, iar dumneavoastră aţi aflat mai multe detalii despre lege uzura anvelope. Nu uitaţi că de starea de sănătate a anvelopelor, în mare parte depinde manevrabilitatea şi gradul de stabilitate al maşinii. Deci, nu lăsaţi ca uzura să atingă proporţii colosale pentru a întreprinde anumite schimbări. Monitorizarea permanentă a stării pneurilor reprezintă siguranţa dumneavoastră, a pasagerilor şi a persoanelor ce participă la trafic.

Comentarii la articol (0)
Lasa un comentariu
Știri populare