(0.0)
25.05.2021

Tipuri si sezonalitate a cauciucului pentru automobile. Care este diferenta?

Pneurile reprezinta o componenta fundamentala din cadrul unei masini, sunt cele care determina comoditatea si siguranta in cadrul procesului de deplasare. Deci, sa neglijam importanta acestor elemente importante, nu ar fi chiar cea mai buna idee. Cind vorbim despre anvelope, nu avem cum sa evitam un subiect de o prima insemnatate, si anume: tipuri de cauciucuri auto. Daca v-ati intrebat vreodata cate tipuri de cauciucuri sunt? Astazi noi va vom raspunde la aceasta intrebare, accentuind nu doar tipologia, dar si trasaturile si insusirile specifice fiecareia. Asadar, ramineti cu noi pentru a descoperi mai multe detalii ce tin despre subiectul in cauza.

Anvelope tipuri

Daca este sa vorbim in mod general, atunci am putea spune ca anvelopele sunt divizate in felul urmator:

  • Pneuri de vara;

  • Pneuri de iarna;

  • All-season;

  • Cauciuc cu profil redus;

  • Anvelope off-road.

În continuare vom incerca sa descriem fiecare tip in parte, oferind toate informatiile necesare.

Anvelope de vara

Conform desenului benzii de rulare aceste anvelope se impart in: pentru drum asfaltat, universale, pentru noroi. Anvelopele pentru drum asfaltat sunt concepute spre utilizare pe un traseu asfaltat sau betonat. Aceste pneuri dispun de marcajul H/T, H/P. În cazul intrebuintarii in oras se caracterizeaza prin lipsa zgomotului, un ambreiaj bun cu drumul, inlaturarea eficienta a pulberii de praf sau a unei cantitati de apa. Nu pot fi intrebuintate nicidecum iarna, deoarece nu au la baza caracteristicile necesare prielnice perioadei reci, iar daca este sa vorbim de drum noroios sau off-road, proprietatile anvelopelor de vara in aceste circumstante, de asemenea lasa de dorit.

Anvelopele universale sunt marcate cu simbolul A/T. Acestea sunt mult mai zgomotoase in timpul deplasarii, in schimb pe o suprafata de drum noroioasa, asfaltata, sau umeda se descurca la un nivel inalt.

Anvelopele special concepute pentru noroi sunt marcate cu simbolul M/T. Acestea sunt destul de zgomotoase pe drum drept, in schimb se manifesta exceptional pe drumuri neasfaltate, de tara. Dat fiind faptul ca desenul benzii de rulare este unul adinc, acest factor prevede curatarea si indepartarea eficienta si rapida a murdariei ce se acumuleaza sub roata. Anvelopele pentru noroi sunt elaborate pentru a fi practicate pe diferite portiuni de drum greu accesibile cu alte pneuri, cum ar fi: drumuri stincoase, noroioase si multe altele.

Anvelope de iarna

Anvelopele de iarna sunt clasificate in felul urmator: europene, scandinave si scandinave cu crampoane. În ceea ce priveste pneurile preconizate pentru sezonul rece de tip european, putem spune ca acestea sunt prevazute pentru conditii atmosferice mai blinde, asadar in absenta stratului de gheata si movilelor de zapada. Ceea ce este specific pentru pneurile in cauza este deplasarea eficienta pe zapada care trece prin procesul de topire si pe timp de ploaie. Conform componentei, cauciucul in aceste pneuri este mult mai moale comparativ cu anvelopele preconizate pentru perioada calda (vara), iar inaltimea benzii de rulare, in aceste pneuri, atinge indicatorul de 8 mm.

 

Anvelopele de iarna de tip scandinav sau fara crampoane sunt elaborate pentru ierni aspre. Daca este sa vorbim despre anvelopele realizate recent, atunci am putea mentiona ca inaltimea benzii de rulare in acestea atinge indicatorul de 10 mm. Aceste pneuri sunt confectionate dintr-un compus de cauciuc specializat, care isi pastreaza eficient insusirile chiar si la temperaturi atmosferice foarte scazute. Modelul benzii de rulare este unul agresiv, iata de ce pneurile reusesc sa faca fata chiar si celor mai anevoioase conditii. În plus putem observa stabilitate buna atit in conditii de zapada, cit si gheata.

 

Anvelopele scandinave cu crampoane sunt perfecte pentru un strat mare de gheata, ceea ce asigura un ambreiaj perfect cu suprafata de drum. Unicul minus este faptul ca pe o portiune de drum asfaltata aceste pneuri sunt zgomotoase, iar la deplasarea cu viteza pe un drum asfaltat, crampoanele cad.

 

Anvelope all-season

Anvelopele all-season sunt un tip special de pneuri care se potrivesc atit la temperaturi joase, cit si ridicate, dar dispun de proprietati de exploatare medii. Un tip popular de pneuri pentru instalarea pe masinile cu buget redus.

 

Anvelope cu profil redus

Aceste anvelope asigura un ambreiaj imbunatatit cu drumul. În plus, aceste pneuri garanteaza o accelerare rapida, micsoreaza distanta de frinare, insa sunt mult mai zgomotoase in timpul deplasarii. Sunt ideale pentru drumuri drepte, asfaltate, dar se manifesta foarte rau pe drum off-road.

Anvelope off-road

Se afirma ideal pe drumuri argiloase, greu accesibile, dar cind este vorba de o suprafata de drum asfaltata isi pierd din stabilitate. Modelul benzii de rulare al acestor anvelope dispune de un profil adinc, agresiv, iata de ce face fata chiar si celor mai anevoioase drumuri. Pe asfalt drept insa, aceste pneuri se caracterizeaza prin instabilitate, modelul benzii de rulare se uzeaza rapid si se mareste distanta de frinare.

De asemenea, daca vorbim despre cauciucuri tipuri, nu avem cum sa nu mentionam desenul benzii de rulare, care se imparte in directionat, non-directionat, precum si simetric si asimetric.

Desen simetric non-directionat

Cel mai raspindit tip de anvelope, deoarece se deosebeste prin accesibilitate din punct de vedere financiar. Se caracterizeaza prin stabilitate in cadrul procesului de deplasare, manifesta proprietati de rulare destul de bune. Însa, au un indice de viteza mic.

Desen simetric directionat

Sunt ideale pentru masini de tip sport, deoarece se deosebesc printr-un indice de viteza foarte bun. Sunt destul de zgomotoase pe drum, sunt scumpe, dar dispun de cea mai buna proprietate de inlaturare a apei de sub roti.

Desen asimetric non-directionat

Aceste anvelope sunt accesibile, se caracterizeaza prin proprietati bune de inlaturare a apei si manevrabilitate excelenta. În ceea ce priveste nivelul de zgomot, acesta este mediu.

Desen asimetric directionat

Aceste anvelope se caracterizeaza prin manevrabilitate excelenta, se manifesta bine in conditii de ploaie, in plus dispun de un indice de viteza maximal. Daca ar fi sa vorbim despre dezavantaje, aici ar trebui sa accentuam dificultate la montare, schimbare, precum si pretul scump.

 

Speram ca articolul nostru a fost util, iar dumneavoastra ati aflat mai multe detalii despre tipuri de anvelope si caracteristicile particulare ale acestora.

Comentarii la articol (0)
Lasa un comentariu
Știri populare