(0.0)
30.11.-0001

Uzura cauciucuri

Pneurile reprezinta una dintre componentele esenţiale in cadrul procesului de deplasare, fapt ce ne face sa realizam ca nu trebuie sa neglijam importanţa acestora şi perioada de schimb. Pneurile nu sunt veşnice, dupa cum unii conducatori auto incearca sa se convinga şi nu sunt preconizate pentru o deplasare infinita, dar cand vine momentul oportun pentru schimb şi ce ne spune despre aceasta legislatie uzura anvelope. Ramineţi cu noi pentru a descoperi detalii referitoare la uzura anvelope şi alte prevederi esenţiale.

Factorii de baza care influenteaza uzura anvelopelor md

Printre factorii fundamentali care determina uzura, am putea scoate in evidenţa:

  • prezenta unei presiuni necorespunzatoare in anvelope;

  • supra-incarcarea permanenta a automobilui;

  • deplasarea in mod necorespunzator;

  • nerespectarea regulilor de montare;

  • neechilibrarea roţilor.

Tipologia uzurii pneurilor

In cazul in care vorbim despre tipologia uzurii pneurilor, aici merita sa remarcam urmatoarele situaţii:

  • in cazul unor defectiuni la nivel de amortizator putem observa, o mica ingroşare de-a lungul benzii de rulare;

  • daca se atesta o presiune prea ridicata in anvelope, aceasta duce in cele din urma la iesirea din functiune a partii mijlocii a benzii de rulare;

  • daca se atesta o presiune prea scazuta, aceasta duce la uzarea umerilor laterali;

  • daca masina sta pe loc pentru o perioada indelungata de timp, anvelopele se aplatizeaza. Iata de ce specialistii recomanda marirea indicatorului de presiune in roti, inainte de depozitare indelungata. Aceasta actiune contribuie in mod direct la marirea duratei de viata a pneurilor.

  • o uzura evidenta in anumite parţi ale pneurilor apare ca urmare a blocajului roţilor in timpul frinarii bruşte;

  • aparitia unor margini ascutite ne indica deplasarea preponderent pe drumuri neasfaltate.

Uzura neuniforma a anvelopelor

Acest proces realizat la nivel de anvelope reprezinta un fenomen firesc, deoarece pneul in decursul deplasarii este supus unei presiuni inegale. In acest caz de mare ajutor şi o soluţie eficienta va fi balansarea noua a roţilor. Dar acest lucru va demonstra eficienta doar in cazul unei geometrii a axei corecte. Daca rearanjaţi in mod regulat roţile cu un model de rulare asimetric, la aproximativ fiecare 10 000 km, atunci veţi putea evita infaptuirea acestui proces. In cazul in care monitorizati in permanenta situatia pneurilor dumneavoastra, tot timpul veti avea parte de o deplasare eficienta, fara surprize neastepate.

Uzura anvelopelor in raport cu tipul de tractiune

Sigur ca fiecare sofer s-a intrebat vreodata, ce roti se uzeaza mai repede la tractiunea din spate? si, in ciuda faptului ca uzura anvelopelor are loc sub influenta a mai multor factori, este evident ca in cazul tractiunii din spate, mai rapid se vor uza anvelopele din spate. De asemenea, vom fi bucurosi sa va rezolvam dilema cu privire la care roti se uzeaza mai repede la tractiunea din fata. Raspunsul este simplu – cele din fata. Prin urmare, verdictul este dupa cum urmeaza - anvelopele de pe tractiunea principala sunt sterse mai repede.

Legea cu privire la uzura anvelopelor

Dupa cum am mai specificat deja, uzura pneurilor depinde mai mulţi factori, la care putem adauga de asemenea şi compania producatoare, condiţiile de fabricare şi tehnologiile intrebuinţate. Dar, ce ne spune legea in acest sens? in cazul de faţa putem spune ca Republica Moldova respecta şi urmareşte normele stabilite de Uniunea Europeana. Aşadar, adincimea minima a benzii de rulare atinge 1,66 mm pentru pneurile de vara. In ceea ce priveşte anvelopele de iarna, uzura admisibila pentru acestea este cuprinsa intre intervalul dintre 4-6 mm. Şi, vizind pneurile cu crampoane, perioada de intrebuinţare a acestora poate fi considerata incheiata in momentul in care virfurile sunt uzate in proporţie de mai bine de jumatate.

Uzura anvelopelor in procentaje

Odata cu trecerea anilor, durata de viaţa a anvelopelor scade, şi efectiv procentul de uzura se mareste. Daca este deteriorata o anumita parte a pneului in cadrul procesului de montare, uzura in procentaje atinge indicatorul de 10%. Diferite fisuri prezente pe banda de rulare contribuie la marirea acestui indicator pina la 25%. O uzura de 100% este atribuita anvelopei cu stratificarea structurii.

Pe linga acest procentaj care prevede caracteristici tehnice, se adauga procentul de „imbatrinire” conform termenului de utilizare. In decurs de 3 ani de utilizare intensiva pneurile pierd pina la 10% din proprietati. Daca vorbim de 5 ani si mai mult procentul de uzura atinge chiar 50%, in dependenta de cazuri.

Speram ca articolul nostru a fost util, iar dumneavoastra aţi aflat mai multe detalii despre lege uzura anvelope. Nu uitaţi ca de starea de sanatate a anvelopelor, in mare parte depinde manevrabilitatea şi gradul de stabilitate al maşinii. Deci, nu lasaţi ca uzura sa atinga proporţii colosale pentru a intreprinde anumite schimbari. Monitorizarea permanenta a starii pneurilor reprezinta siguranţa dumneavoastra, a pasagerilor şi a persoanelor ce participa la trafic.

Comentarii la articol (0)
Lasa un comentariu
Știri populare