(0.0)
07.05.2021

Acumulator deservit sau nu?

Acumulatorul acumulează şi păstrează energia, care poate fi utilizată drept electricitate. A porni automobilul fără această componentă este imposibil. Dacă bateria nu mai funcţionează în modul corespunzător, atunci aceasta trebuie schimbată. Dacă este să vorbim despre încărcare, aceasta ajută doar pentru puţin timp a amîna achiziţia unui nou acumulator. În momentul de faţă la conducătorii de maşină apare întrebare, pentru care baterie trebuie de optat dintre cele două tipuri de bază – deservită sau nu? Deci să vedem care sunt caracteristicile fiecărui tip în parte.

Acumulator deservit

Acest tip de acumulator necesită monitorizare permanentă, manifestată prin completarea electrolitului sau a apei distilate, încărcare. Deşi cu aproximativ 10 ani în urmă aceste acumulatoare erau elaborate pe larg, la momentul actual ele sunt confecţionate în cantităţi reduse de cîteva fabrici. Aceste acumulatoare pot fi uşor identificate datorită structurii din ebonită şi masticului negru care este aplicat deasupra. O astfel de baterie face posibilă schimbarea blocului de plăci a uneia sau a mai multor cutii, dacă apare un scurtcircuit între plăci. Dar puţini conducători de maşină rămîn încîntaţi de aceasta.

Printre dezavantaje putem remarca că carcasa ebonită, care este mai scumpă la fabricare, este mai puțin durabilă decît cea din plastic și se rupe la impact. Masticul are, de asemenea, un dezavantaj semnificativ - în timp, își pierde proprietățile izolatoare din cauza murdăriei și a schimbărilor de temperatură, motiv pentru care bateria începe să se descarce foarte repede spontan. Însă, aceste acumulatoare sunt mult mai ieftine decît cele nedeservite.

Deservirea acestor acumulatoare se rezumă la cîteva acţiuni de bază, precum: adăugarea apei distilate, curăţarea carcasei de murdărie, reîncărcarea cu un încărcător. Aceste acţiuni sunt necesare cînd parametrii acumulatorului refuză să funcţioneze în modul corespunzător.

Acumulator nedeservit

Din denumire putem să ne dăm seama că acest acumulator nu necesită deservire. Comparativ cu adversarul său acest acumulator nu are mufe înşurubabile, deci dumneavoastră nu veţi putea vedea ce este înăuntru. Acest acumulator reprezintă o construcţie sigilată cu şase bănci, în fiecare este plasată o placă şi turnat electrolitul. Cînd are loc procesul de încălzire şi efectiv cel de fierbere, lichidul electrochimic se ridică sub formă de aburi. Cu toate acestea, aburii nu părăsesc incinta sigilată, ci se condensează pe pereţi şi în cele din urmă cad înapoi în jos.

Dat fiind faptul că bateria în cauza se deosebeşte printr-un nivel scăzut de auto-descărcare, montarea acesteia exclude posibilitatea că automobilul va deveni brusc imposibil de folosit din cauza unei baterii descărcate sau îngheţate. Bateriile fără întreținere pierd pînă la două procente din încărcarea lor pe lună, în schimb, bateriile deservite pierd până la o cincime din încărcare. Plus, aceste acumulatoare se caracterizează printr-o durată de viaţă mai mare.

 

De asemenea la pornirea maşinii, acumulatorul nedeservit este în stare să asigure un curent de pornire mai mare comparativ cu acumulatorul deservit, iar funcţionarea neîntreruptă a bateriei dispune de un efect pozitiv asupra lucrului componentelor electronice ale maşinii.

Ce este mai bun?

Nu există un răspuns concret, care variantă trebuie aleasă şi procurată, deoarece fiecare tip de baterie dispune de avantajele şi neajunsurile sale. Pentru conducătorii de maşină care sunt proprietari ai unor modele de transport noi cu o electronică modernă, o variantă optimă ar fi acumulatoarele nedeservite. Iar, dacă este să vorbim despre conducătorii auto cu experienţă, acesţia ar putea opta şi pentru modele deservite. Însă, alegerea finală depinde întru totul de dumneavoastră şi preferinţele personale.

 

Sperăm articolul nostru a fost util, iar dumneavoastră aţi aflat mai multe detalii despre acumulatoarele deservite şi cele nedeservite. Alegeţi doar ce este mai bun pentru automobilul dumneavoastră pentru o deplasare eficientă şi plăcută!

Comentarii la articol (0)
Lasa un comentariu
Știri populare